Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Paul Berg - WaarBenJij.nu Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Paul Berg - WaarBenJij.nu

Singapore

Door: Paul van den Berg

Blijf op de hoogte en volg Paul

14 Juli 2014 | Singapore, Singapore

Zo, het eerste reisverslag vanuit Zuid Oost Azië! Laten we bij het begin beginnen en over onze vlucht te vertellen! Natuurlijk was deze tijdens de halve finale van het Nederlands elftal en werden wij op de hoogte gehouden als er een verandering van de stand was! Toch aardig van die Duitsers. Ik denk alleen niet dat zij het heel vervelend vonden om de stand door te geven.

Na een 6.5 uur durende vlucht waren we veilig geland op Abu Dahbi. Na 4 uur wachten zouden we vanuit daar naar Singapore vliegen. We hadden al een half uur vertraging opgelopen. Toen we startklaar in het vliegtuig zaten, riep de piloot om dat er iets kapot was aan het vliegtuig en dat zij moesten gaan kijken of het mogelijk was om met dit vliegtuig te vliegen. Wij zagen de bui al hangen en ja hoor... We moesten het vliegtuig uit! We werden met de bus van t vliegtuig naar t vliegveld gebracht en daar we ergens gedropt. Alleen werden wij (met z'n 40 andere passagiers) ergens anders afgezet dan de andere mensen in t vliegtuig. Niemand was op de hoogte hoe of wat en na drie kwartier was het duidelijk wat we moesten doen! Na nog meer onduidelijkheid en enigszins paniek bij de stewardessen waren alle passagiers weer bij elkaar en zijn we na 3.5 uur vertraging naar Singapore gevlogen! Daar aangekomen hebben we een taxi naar onze hostel genomen waar we rond 03.00 zijn aangekomen.

Singapore is geweldig! De eerste dag dat we daar zijn geweest hebben we veel van Singapore gezien. Begonnen bij een grote shopping mall waar ze eigenlijk allemaal troep verkochte! We zijn daar ook snel vertrokken haha. Daarna zijn we met de metro naar t Marina Bay Sands hotel gegaan. Heel groot en vet hotel! Beetje jammer dat je dik €600 betaald voor een verblijf van maar liefst 1 nacht!! Daarna zijn we door Singapore Garden gewandeld! Het leek me in eerste instantie niet heel boeiend, maar het was echt heel gaaf! Helemaal aangelegd maar over de top af! Wel echt vet om te zien! Daar ook nog even gerelaxt in t gras en genoten van t goddelijke weer! Ook Merlion hebben we die dag bezocht! Ook een best leuk ding om te zien, aangezien t aangeschreven staat als "hoogtepunt" van Singapore! Vanuit daar was ook de lasershow te zien die ze uitvoerden vanuit t hotel. We waren beide nog erg moe van de vliegreis en besloten maar op n redelijke tijd naar t hostel te gaan! We hoopten er op na deze dag van onze jetlag af te zijn, maar deze kwam pas echt te voorschijn de volgende ochtend! Wat hadden we t toch zwaar haha! Uiteindelijk hebben we toch de prestatie kunnen leveren om onszelf bij elkaar te rapen en zijn we naar China Town gegaan! Een wijk met veel dezelfde kraampjes met een hoop rommel en overal etende mensen. Daar stonden een aantal tempels! De meest aangeschreven tempel "Sri Mariamman Temple" was een beetje een tegenvaller. Natuurlijk enorm toeristisch, alles was tegen betaling en wij als toeristen mochten eigenlijk nergens komen omdat we niet boeddhistisch zijn.

Daarna zijn we naar de "Buddha Tooth Relic Temple" geweest! Dat was echt heel mooi. Het stond helemaal blank van de wierook haha! Veel biddende mensen en erg leuk om te zien. Na ons vol te hebben gegeten op een gigantische foodmarket zijn we naar een parkje gelopen waar we eigenlijk niet zoveel hebben uitgevoerd! Ook lekker toch? In de avond zijn we naar de skybar gegaan, super vet uitzicht over heel Singapore. Beetje jammer dat we er vrijwel direct uit zijn gegooid omdat we toch niet aan de dresscode voldeden! Een geluk bij n ongeluk. Singapore viert 9 augustus t bestaan van t land en vandaag was er een show ter voorbereiding op die feestdag! Erg vet om te zien! Hier wilde we een pilsje drinken en gingen aan Marina Bay op een terrasje zitten. Niet de beste keuze, het biertje koste €11,29! We hebben ervan genoten kan ik je wel vertellen!! Omdat t biertje toch een beetje aan de prijzige kant was, besloten we het er maar bij 1 te laten en zijn we nog even bij onze vriend "Merlion" gaan zitten. Aangekomen in het hostel later deze avond ontmoette we Frederick Dinosaur. "Fred" is zoals hij zelf zegt: "chocolate"! Je sprak zijn naam ook uit als Fred zoals je doet op de Nederlandse manier. We hebben met hem lang gesproken en veel gelachen.

De volgende ochtend spraken we Fred en zijn New york city buddy Jay! Samen zijn we naar Sentosa Island gegaan. Dat is een eiland bij Singapore waar ze verschillende attractieparken en stranden hebben! Vanzelfsprekend kozen wij om ervoor om onze voeten rust te geven wat zij na de vele kilometers wandelen door Singapore wel hadden verdiend. Het was een goed besluit om dit te doen! Het strand is niet te vergelijken met stranden die je ziet op de foto's van bijvoorbeeld de Filipijnen, maar het water was lekker, leuke muziek en het was gezellig met z'n 4e! Hier hebben we de middag gespendeerd. Spraken daar een paar Filipijnse vrouwen die voor de werkgelegenheid naar Singapore zijn verhuisd. Voor 6 dagen in de week, 9 uur per dag verdiende zij €300,- per maand! Dan hebben wij niks te klagen lijkt me. In de avond zijn we in Little India gaan eten. Een grote hal met alleen maar eettenten en tafels/stoelen en honderden Indiërs! Het eten was echt zo lekker & enorm pittig. We hebben nog een alcoholische versnapering genuttigd waarop we weer in het hostel belanden. Daar kwamen we in gesprek met een Engels stel. Zij gingen in de stad de WK-finale kijken en nodigde ons uit om mee te gaan. Hier hoefde we niet lang over na te denken en Saskia en ik zijn samen naar het centrum gegaan. Beetje jammer dat de wedstrijd hier pas om 03.00 startte! Er hing een geweldige sfeer, hoe wij juichend en schreeuwend in de kroeg staan voor ons eigen team, stonden zij hoofdzakelijk voor Argentinië te schreeuwen. Het was echt super gezellig, totdat we een taxi terug naar het hostel wilde pakken. Het verkeer van Singapore bestaat zowat uit taxi's, maar na de wedstrijd was er geen één te verkrijgen. Na een half uur de hoop opgegeven te hebben, hebben we samen naar een metrostation gezocht. Uiteindelijk lagen we toen het ontbijt begon netjes in ons bed.

Toen we vanmorgen de wekker hoorde was onze enthousiasme van vannacht al snel verdwenen haha! Saskia kon zich niet bij elkaar rapen om direct uit bed te komen. We hebben alles ingepakt, uitgecheckt en wachten op de bus naar Maleisië, Kuala Lumpur! Groetjes vanuit Singapore!

• 14 Juli 2014 - 08:55

Lilian:

Aaah super gaaf!! Klinkt echt vet allemaal! Geniet er maar lekker van samen & nog veel plezier!! xx

• 14 Juli 2014 - 09:26

Birgit:

Goed om te lezen zo'n positief eerste reisverhaal!! Leuk dat jullie al zoveel gezellige mensen hebben ontmoet en dat jullie lekker flexibel omgaan met het geen taxi avontuur;) Nog lekker genieten de komende maanden!!!

xxxx!!!

• 14 Juli 2014 - 09:42

Eline:

Aah jullie klinken nu al als wereldreizigers! Super fijn om te lezen dat het allemaal zo goed gaat, wij missen jullie hier wel... Genieten!!!

Dikke kus,

Eline

• 14 Juli 2014 - 10:56

Anne Doeterniettoe :

Heeeee Paultje!!

Super leuk verhaal, je vertelt t ook zo grappig!! Klinkt allemaal geweldig daar!! Geniet er nog van en ben benieuwd naar je volgende verhaal!

• 14 Juli 2014 - 13:20

Joyce:

Polleke!!

Jullie zijn lekker fanatiek bezig samen. Het klinkt echt heel goed!!! Jaloers!
    Heel veel plezier nog samen!

xx

• 14 Juli 2014 - 13:42

Lindy:

Wat een heerlijk verslag om te lezen! Jullie zijn al echte globetrotters!
    Ik ben benieuwd naar jullie volgende avonturen! X

• 14 Juli 2014 - 18:42

Miranda Van De Ven:

klinkt super! heel veel plezier. we lezen het wel weer

groetjes miranda

• 14 Juli 2014 - 20:28

Cunera:

Leuk om je verhalen te lezen. Wij maken met jou de reis mee!!! Geniet lekker!!!

• 14 Juli 2014 - 21:51

Loes Vanderdonk Donk:

We zullen je volgen maak er iets onvergetelijkst vank en natuurlijk veel plezier
    Gr. Loes