Zuid-Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Paul Berg - WaarBenJij.nu Zuid-Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Paul Berg - WaarBenJij.nu

Zuid-Thailand

Door: Paul van den Berg

Blijf op de hoogte en volg Paul

15 Oktober 2014 | Thailand, Bangkok

Na een hele lange dag reizen (06.00-21.00) van Bali, naar Singapore, naar Bangkok ben ik uiteindelijk in het hostel beland. Ik heb erg veel verhalen gehoord over Bangkok, positief maar wel dat het een hele drukke gekke stad is. Ik had me op het ergste/gekste voorbereid om niet in Bangkok aan te komen en daar perplex te staan van alles wat er gaande is. Ik had afgesproken met Jenni (die ik ontmoet had ik Sanur) op het vliegveld. Ze arriveerde een half uur later dan ik deed en zo konden we samen naar het hostel. Toen ik aankwam bleken er twee vliegvelden te zijn in Bangkok en ik landde op een erg klein en oud vliegveld. Ik was er al bang voor, maar we kwamen aan op een verschillend vliegveld. Jammer was dat er op het vliegveld waar ik aankwam geen WiFi was. Na een tijdje wachten ervoor gekozen om met een taxi naar mijn hostel te gaan. Ik moet zeggen dat de taxi rit erg leuk was en een goed beeld van Bangkok gaf. Ik had al meteen in de gaten dat het een erg grote stad is met veel verkeer en mensen, maar het was niet zo slecht eigenlijk. Ik vond het eigenlijk al best leuk. In het hostel aangekomen, contact opgenomen met Jenni en naar Koh Suan Road gegaan. Dat moet het backpack paradijs zijn van Thailand. Het was een leuke straat met barretjes, eettenten, gefrituurde insecten, schorpioenen en grote spinnen en nog veel meer gekke dingen. Na een hapje en een biertje ben ik braaf gaan slapen. Ik was heel erg moe van al dat reizen. In het hostel heb ik Jenni weer ontmoet. Afgesproken om samen naar Grand Palace te gaan de volgende dag.

Na een ontbijtje in de supermarkt (voor €0.65 kun je een tosti ham/kaas kopen en maken ze warm in een tosti-ijzer, ideaal!!) zijn we op zoek gegaan naar het Grand Palace. Niet heel lastig om te vinden, aangezien het gigantisch is. Op onze weg kwamen we in gesprek met een paar locals. Die wezen ons erop dat de Golden Mountain ook erg de moeite waard was. We hebben een TukTuk gepakt (erg leuk de eerste TukTuk ervaring haha) en zijn we daar heen gegaan. De Golden Mountain is een tempel met een uitkijkpunt wat je kan bereiken met een grote trap. Naast deze trappen heb je gigantisch veel grote bellen die je moet allemaal moet luiden. Op de top had je een hoop Boeddha's en op het uitkijkpunt een gigantisch grote gouden bel! Naast deze tempel was er ook nog een andere tempel ook een grote Boeddha. Vanuit hier zijn we terug gelopen naar Grand Palace. Het was best wel een eindje lopen, maar erg leuk om Bangkok zo te zien. Op één straat waren ze enorm fan van de loterij. Overal waar je keek verkochten ze lootjes. Deze waren ook erg populair en iedereen wilde ze hebben. Na een tijdje aangekomen bij de Grand Palace. Ik moest een blouse lenen omdat ik er niet had aan gedacht dat ik niet welkom ben met een hemdshirt! Nadat ik dat belachelijk ding had aangetrokken zijn we naar binnen gegaan. Het heet niets voor niets "grand", want het was extreem groot! Het was niet alleen heel groot, maar ook heel erg mooi! Er waren verschillende (heel veel verschillende) gebouwen/paleizen/religieuze gebouwen die helemaal vol met mozaïek waren met allerlei glimmende steentjes. Het was heel erg gedetailleerd, het moet wel zoveel tijd gekost hebben om dit in elkaar gezet te hebben. Ook was er een Boeddha te zien waar verschillende landen jaren lang om hebben gevecht. Dit is het pronkstuk van de Grand Palace. Ik kan alle details vertellen en een nog langer verhaal typen, maar ik denk niet dat dit een meerwaarde is haha. Het was in ieder geval heel groots en indrukwekkend. Nadat Jenni en ik dat hadden gezien zijn we naar Wat Pho gegaan. Wat Pho is een tempel waar de tweede grootste liggende Boeddha te vinden is in de wereld. Uit mijn hoofd is hij 42 meter lang en 18 meter hoog (ik kan fout zitten)! Deze is helemaal van goud. Ook dit was erg indrukwekkend en erg mooi om te zien. Buiten waren er ook nog verschillende tempels te vinden die ook weer helemaal perfect versierd was met mozaïek! Na deze tempel hadden Jenni en ik besloten dat we genoeg tempels hadden gezien voor die dag en zijn we richting het hostel gelopen. Daar ontmoette we Josh, Alessandra, Sisi en Miuzz tegen. Zij gingen naar een skybar waar de Hangover 2 is opgenomen en vroegen of we mee gingen. Er was een dresscode, waardoor ik toch maar eens goed mijn backpack moest doorspitten. Uiteindelijk ben ik tot de semi-chique outfit gekomen: een lange broek (enige die ik had) met vlekken van onder andere de Rinjani en de jungle tocht, een gewoon shirt en all stars die kapot zijn. Nadat we met z'n 6e in een TukTuk zijn gepropt zijn we naar de skybar gereden. Daar aangekomen zijn we naar boven gegaan en kwamen we erachter dat we echt zwaar underdressed waren. We waren backpack chique, waar de rest echt echt echt chique was. Gelukkig maakte dit het uitzicht er niet minder op, want dit was waanzinnig! Ik had niet in de gaten dat BKK (afkorting van Bangkok) z'n grote stad was. Waar je ook keek zag je dat stad, licht van de stad en verkeer. Na een uurtje hier van genoten te hebben zijn we in een restaurantje gaan eten. Hier heb ik kennis gemaakt met de green curry. In het vliegtuig naar Bangkok sprak ik wat locals die dit aanraden en potverdorie wat was het lekker! Na wat biertjes zijn we terug gegaan naar het hostel. We werden opgehouden door een man die ons eerst uitnodigde voor een Ping-Pong show. Wanneer we dit afwezen nodigde hij ons uit voor een donkeyshow... Ik ga niet uitleggen wat het is want misschien lezen dit m'n nichtjes, neefjes, opa en oma dit wel maar gad-ver-damme! Te smerig voor woorden.

De volgende dag heb ik wat langer geslapen dan normaal en ben ik naar een haventje aan de rivier gegaan voor de bootbus. Het is vanzelfsprekend was het inhield. Voor 15 Bath (€0,36) kon je heel de rivier af. In het begin vond ik het allemaal heel erg verwarrend, maar na een tijdje begreep ik de structuur en vond ik het eigenlijk heel erg leuk! Na 20 minuutjes was ik aangekomen op de stop waar ik uit moest. Ik wist niet hoe lang het reizen ging duren dus was erg vroeg vertrokken waardoor ik veel te vroeg aangekomen was bij Co van Kessel. Ik ging vandaag namelijk fietsen door Bangkok. Doordat ik te vroeg was, ben ik wat door de wijk gaan lopen. Vond het erg leuk om naast de drukte in het echte centrum van Bangkok een andere kant van Bangkok te zijn. De "normale" arbeider. Het was een wijk met hoofdzakelijk monteurs van motoren, waar hun hele bedrijf waaronder alle onderdelen op straat lag. Ook kwam ik bij een andere tempel uit waar ook weer een hele grote Boeddha te zien was. Daar viel me op dat alle boeddhisten erg veel geld doneren aan Boeddha wanneer ze klaar zijn met bidden. Hierna ben ik naar Co van Kessel gelopen waarna de fietstocht begon. We hadden een fietstocht door China Town, door alle kleine steegjes en gangetjes van Bangkok! Wat was dit tof zeg. Ik had al van veel mensen gehoord dat ik dit moest doen, maar ik begrijp ook waarom. Het was al leuk om weer op een fiets te zitten, maar het was zo gaaf op z'n manier door Bangkok te gaan. Heel bijzonder. De gids was ook heel erg vriendelijk en vertelde veel leuke dingen over Chinatown en over BKK. Ik ben er hier achter gekomen dat er in BKK 16 miljoen mensen wonen!!! Ook vertelde ze heel erg gepassioneerd en geïnspireerd over Co van Kessel die een aantal jaar is overleden. Ze vertelde over hoe dit is verlopen en hoe zij beloofd hadden om de "familie" door te zetten. Na de fietstocht terug gegaan met de busboot naar het hostel en ben ik samen met Josh en Alessandra wat gaan eten. Sisi en Miuzz zijn vertrokken uit BKK. Ook deze avond heb ik weer genoten van een heerlijke green curry. We zijn die avond naar een barretje gegaan met live muziek. Hier hebben we wat biertjes gedronken en is het toch later geworden dan verwacht. Zonde, want we moesten de volgende dag naar Ayatthaya. Dat was voorheen de hoofdstad van Thailand en er zijn daar (vanzelfsprekend) veel tempels & Boeddha's. Na weer wat wachten zijn we de volgende ochtend vertrokken. Wat we deze dag hebben gezien was geweldig! Heel veel mooie en grote tempels, een hele grote liggende Boeddha en een Boeddha hoofd die in een boom is gegroeid. Het was ook super gezellig om met Josh en Alessandra dit te doen!! We hadden t erg leuk en gezellig gehad. Na een goed dutje zijn we naar Chinatown gegaan. Wat voor gekkenhuis het hier was overdag, was het ook 'S Avonds. Geen idee hoe zij overzicht houden of structuur hanteren, al heeft dat ook echt zijn charme! Hier wat drankjes gedaan en zijn we terug gegaan naar Koh Saun Road en daarna naar het hostel waar ik afscheid genomen heb van Josh en Alessandra. We gingen allemaal de volgende dag onze eigen weg. Josh ging naar Cambodja, Alessandra moest terug naar huis en ik ging naar Krabi. Die dag ben ik in de morgen naar de MBK gegaan in Bangkok. Dat is een hele, hele, heeeeele grote shoppingmall. Ik moest wat dingetjes hebben, dus ben ik daar met de bus heen gegaan. De bus was 7 Bath (nog geen 20 eurocent) en best goed te doen. Het duurde even voordat hij aankwam, maar ook dit was ook best georganiseerd. Aangekomen in de MBK heb ik mijn ogen uitgekeken! Het was zo groot en zoveel spullen. Het was best leuk om daar een beetje rond te neuzen. Ik twijfelde of ik die middag nog naar een andere tempel zou gaan. Het zou een beetje krap bij tijd zijn en toen ik buiten kwam bleek het ook nog te regenen, dus het was een makkelijk besluit om het niet te doen. In de middag heb ik eigenlijk niks meer gedaan dan geluierd in het hostel.

De nachtbus was prima naar Krabi. Natuurlijk kwamen er weer extra kosten bij (zoals altijd hier als je iets boekt), maar het was best comfortabel. Omdat het low-season is, was het behoorlijk leeg in de bus en had ik geluk dat ik 2 stoelen had waardoor ik echt prima heb geslapen. Beetje jammer was dat we om 5 uur in de nacht uit de bus moesten voor een overstap van een uur. Aangekomen in Krabi ben ik naar Ao Nang gegaan, een plaatsje verderop. Nadat ik een hostel had gevonden ben ik naar het strand gegaan waar ik mijn slaap heb ingehaald. Ik had wat mensen ontmoet waar ik die avond een hapje en een drankje mee heb gedaan. Ik vond Ao Nang en Krabi niet zo heel bijzonder. Ik ben samen met twee Deense meisjes die ik de dag ervoor ontmoet heb naar Koh phi phi gegaan. Op de boot leerde ik ook 2 Finse meisje kennen en had afgesproken om S' Avonds samen een drankje te doen! Hun hadden al een hostel geboekt wat ik "te duur" vond, waardoor ik voor een ander goedkoper hostel ging. Ja, het leven van een backpacker gaat niet altijd over rozen! Vrijwel direct leerde ik Ron kennen die bij mij in de kamer sliep en daarna leerde ik ook snel de andere jongens kennen. Ik ben die avond met Ron, Sascha en Scott en de twee Finse meisjes (Enni en Minta) gaan stappen. Wat is Koh Phi Phi een gekke plek! Vuurwerk, vuurshows op het strand, beerpong en nog veel meer gekke dingen. Ik heb me die avond erg goed vermaakt en leerde Jessica en Amy kennen. Ik ben door hun twee maal ingemaakt met beerpong! Het was een hele goede avond geweest wat ik de volgende dag ook wel goed merkte. Ik heb die middag ook niet veel meer gedaan dan op het strand liggen en aan m'n kleurtje werken (dat wil met m'n witte huidje nog niet echt lukken haha)! In de namiddag ben ik naar het uitzichtpunt van Koh Phi Phi gegaan. Na een beklimming van een half uurtje ben ik er gekomen. Het was de moeite waard! Je had een geweldig uitzicht op de twee stranden en het land wat dit scheidt. Ik heb een tijdje van het uitzicht genoten waarop ik terug ben gegaan naar het hostel. Na een napje zijn we weer op stap gegaan wat weer heel erg gezellig was. We waren iets later thuis dan gepland, waar we de volgende dag de vruchten van mochten plukken. We hadden namelijk een boottrip gepland rondom Koh Phi Phi! Om 09.00 moesten we klaar staan wat stiekem toch wel pijn deed. We hebben die dag veel rond gevaren en gesnorkeld! We zijn op hele witte stranden geweest met een hele mooie blauwe zee en zijn op het strand geweest waar de film "the beach" is opgenomen. Het was een hele lange leuke dag waar we die avond weer een leuke stapavond hebben gehad. Na lekker uitgeslapen en genoten te hebben van mij m'n vaste ontbijt (7-eleven tosti's!!) ben ik naar Long Beach gelopen. Het was een half uurtje lopen, maar doordat ik langs de meest mooie kleine strandjes liep heb ik er veel langer over gedaan. Het was zo rustig, mooi en relaxed. Long Beach is vergeleken met die andere strandjes minder mooi, maar wel heerlijk om te relaxen en te zwemmen. Later kwam Scott me vergezellen en hebben we een leuke middag gehad. Deze avond was m'n laatste avond in Koh Phi Phi wat ik toch wel jammer vond. Amy en Jessica gingen naar Koh Lanta om op te olifanten rijden, wassen en mee te zwemmen. Omdat de vorige keer zo goed bevallen was en ik meer van Thailand wil/moet zien heb ik besloten om met ze mee te gaan. Het was een goede laatste avond! Ben gaan stappen met Margot en Kath die ik die avond in het hostel heb leren kennen. Het was weer een prima avond op Phi Phi beach. Iedereen was heel erg dronken omdat er die middag een "60 shot challenge" was. Dat is elke minuut 1 shot vanuit je Bucket! Er was ook al mening mens overgevend in ons hostel teruggekomen. De volgende ochtend vroeg opgestaan om naar de haven te gaan voor de boot naar Koh Lanta. De boottocht duurde twee uur en daarin werden we door verschillende mensen benaderd voor een hotel. In eerste instantie wimpelde we dit af, maar doordat er veel andere toeristen er ook voor gingen en het goedkoop was kozen we ervoor om er ook voor te gaan. Het was de moeite waard! We hadden een mooie kamer met airco, restaurant aan zee met geweldig lekker eten en het was nog goedkoop ook. Deze middag en avond hebben we niet veel gedaan. Een beetje bij het zwembad gelegen, op het internet gekeken voor de olifanten (bij veel van deze "organisaties" komt er mishandeling voor en vanzelfsprekend wilde we deze organisaties niet boeken) en heerlijk gegeten. De dag erop was het in de ochtend echt rot weer. Bewolkt, grauw en het zat tegen regen aan. Beetje jammer aangezien we deze middag onze "olifantentour" hadden geboekt. Al gauw toen we in de auto stapte begon het wat op te klaren. Toen we daar aankwamen stond onze "John" al klaar. Ze (ja het was een vrouwelijke olifant met de naam John) was 36 jaar oud en had er niet heel veel zin in. Ik mag wel zeggen dat ze een beetje koppig en eigenwijs was. Twee mensen moesten op het bankje op haar rug en de andere (wat ik in het begin was) moest op haar rug/nek zitten. Het was heel moeilijk om m'n evenwicht te houden terwijl ze liep. Bij elke stap voelde ik haar beenbot omhoog komen. Na een half uurtje heb ik gewisseld met Jessica die het iets makkelijker vond om haar balans te bewaren. Na een tocht van n uurtje mochten we de olifant eten voeren en gingen we met hem zwemmen. Dat was echt zoooo gaaf!!! Op de rug van de olifant het water in waar hij constant kopje onder ging waardoor jij ook bijna geheel onderwater ging. Je zag dat de olifant er zoveel plezier in had en hiervan echt van genoot. Op het moment dat ik me wilde verzitten ging de olifant kopje onder waardoor ik dus mijn evenwicht verloor en in het water viel. Zie dan maar op een olifant te klimmen!!! Het duurde ook even voordat ik weer op zijn rug zat en toen ging John weer verder met in het water te spelen. Echt zo gaaf! Na hiervan genoten te hebben zijn we weer terug naar het hotel gegaan waar we een gezellige relaxte avond hebben gehad. We besloten nog een dag bij te boeken hier omdat het een fijn hotel is en we wilden ook nog naar Old Town, dat stond op Google aangeschreven als niet aangeraakt door de toerist.

De volgende dag was het weer mooi weer en hebben we onze ochtend en middag gespendeerd aan het zwembad. Later in de middag zijn we met de taxi naar Old Town gegaan. Ik kan wel zeggen dat dit een beetje een tegenvaller was. De eerste dingen die we zagen was souvenierwinkeltjes, niet een paar maar behoorlijk veel. Google heeft dus niet altijd gelijk. Er was niet heel veel te zien en te doen dus zijn we terug gegaan naar het hotel. Onderweg zeiden Jessica en ik tegen elkaar dat we nog geen echte goede regenbui of stormachtig weer hadden gezien hier in Azië en we die toch wel stiekem wilde zien. Als je het over de duivel hebt. Die avond viel het met bakken eruit en stormde het als een malle! Onweer zo hard dat de autoalarmen afgingen. Onze behoefte werd bevredigd. Amy en Jessica zag ik al heel veel foldertjes meenemen overal. Ik vond het al een beetje vreemd, maar ik begrijp nu waarom. Ze maken een boek met collages van de plekken waar ze zijn geweest waarvoor ze de folders nodig hebben. Een super leuk idee dus besloot ik ook alles bij elkaar te zoeken. Gelukkig had ik wat dingen bewaard van Bangkok, zijn er nog mensen op phi phi die ik kan vragen om dingen mee te nemen en kan ik van Krabi/Ao Nang en Koh Lanta zelf hier bij elkaar zoeken. Ik baal dat ik dit niet vanaf het begin van m'n reis heb gedaan, want het ziet er zo gaaf uit. Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen. We waren eerst van plan om naar Koh Tao te gaan, maar het vervoer was echt heel duur. Na wat googelen (hopelijk heeft hij nu wel gelijk) is Koh Tao vooral gericht op het duiken en snorkelen. Na wat beraad hebben we ervoor gekozen om naar Koh Samui te gaan, wat de helft van de prijs is. We werden al vroeg opgehaald om naar Koh Samui te gaan. Na een rit van 2 uur hadden we een overstap waar we anderhalve uur moesten wachten. Nadat we 40 minuten in het busje hadden gereden trapte de chauffeur vol op de rem. Even later wat duidelijk waarom. Onder de motorkap kwam er wat rook vandaan en ook een sissend geluid. Autopech! Na een uurtje wachten in de regen kwam er een andere minivan aan. Het lastige was dat we met 14 personen waren (exclusief chauffeur), dus er ook 14 tassen/koffers waren, maar dat het busje voor 9 personen geschikt was! Proppen!!! Na een oncomfortabele rit van een dikke 2 uur hadden we weer een stop. Hier hebben we een uurtje gewacht op het volgende vervoersmiddel: een grote touringcar voor 14 personen. Een beetje uit verhouding met het vorige busje waar we in hebben gezeten. Na een boottocht van 2 uur vol met schreeuwende kinderen waarvan de ouders geen moeite deden om die onder controle te houden waren we aangekomen op Koh Samui. Na een taxi gevonden te hebben waren we om 21.00 eindelijk aangekomen in het hotel. Snel wat gegeten op de foodmarket en een tour gepland voor de volgende dag met de hoogtepunten van het eiland.

De volgende dag zouden we tussen 09.00-09.30 opgehaald worden. Aangezien dat het normaal aan de late kant is dachten we het even lekker rustig aan te doen. Mislukt, ze waren er om klokslag 9 uur! Even haasten en door! We moesten nog wat meer mensen ophalen. We zagen al direct dat er een kind aankwam en na de tragische boottrip van gisteren hoopte we met heel ons hard dat hij zich beter kon gedragen. Onze eerste stop de Jao Mae Kuan Im. Dit is een plek waar een grote Boeddha, tempel en de vrouw met duizend armen stonden. Ze waren heel erg groot en mooi! Het was echt gaaf. Het was van een ander materiaal gemaakt dan de beelden "normaal" van gemaakt zijn, dus dat was wel weer leuk. Hierna gingen we naar de grootste Boeddha op het eiland. Deze stond op een berg en de Boeddha 12 meter hoog. Je kon ook vanuit dit punt koh Phangan (onze volgende stop) zien! De Boeddha was erg mooi. Op de weg terug naar de bus kon je gezegd worden met heilig water en een gelukarmbandje krijgen van een Monnik. Dit hebben we gedaan. Het was een hele serieuze bedoeling, maar wel leuk om te zien en een beetje extra geluk kan nooit geen kwaad haha ;)! De volgende stop was het uitzichtpunt van het eiland wat eigenlijk een beetje een teleurstelling was. We gingen hierna naar een monkeyshow. We hadden bij het boeken vooraf duidelijk gezegd: we willen geen shows van dieren!!! Dat kwam allemaal goed zeiden ze blablabla, niet dus. Op de folders zag je al een olifant op z'n slurf staan en een aap met een gitaar in z'n hand. Met deze show waren er twee apen die aan een touw vast zaten die een kokosnoot uit de boom moesten halen. We hebben dit gehoord want we hebben niet gekeken. We hoorden wel een applausje van mensen. Hebben deze mensen geen hersens? De volgende stop was een gemummificeerde monnik dus 41 jaar geleden overleden was en in kleermakerszit is overleden. Hij had geen ogen meer dus droeg een gigantische zonnebril haha. Heel bijzonder! De volgende stop (ja ja, veel stops!) was een waterval waar je ook olifant kon rijden. Ook hier was het heel duidelijk dat de olifanten niet goed behandeld werden (zaten vast aan kettingen en deden dansjes) en toch deden mensen de rit... Nogmaals: hebben deze mensen geen hersens? Wij zijn direct naar de waterval gelopen voor een verfrissende duik waarop we vertrokken naar een shopping/food centre waar we met een late lunch hebben afgesloten. We waren vroeg in de avond terug in ons hotel, waar we even gerelaxt hebben. Ik heb de dingen voor mijn visum van Vietnam geregeld en een vlucht geboekt. Ik vlieg 23 oktober naar Hanoi, waar ik Nadia (oud klasgenootje) en haar reisgenootschap zie! Heel leuk! In de avond zijn we wat gaan eten op de foodmarket en hebben we het stadje verkent op zoek naar een shirt voor de full moon! Oh mijn god, ik vind winkelen best leuk, ik ben kieskeurig.. Maar pfoe, Jessica.. Zij spant de kroon! Na 2 uur rondgelopen te hebben en nog niks gevonden te hebben zijn we in een cafe gestrand om de laatste minuten van Liverpool te kijken waarop we langzaam terug naar ons hostel zijn gewandeld. Na heerlijk uitgeslapen te hebben zijn we rustig richting het strand gelopen. Daar had je allemaal klim/springkussens op het water. Hier kwam het kind in ons naar boven. Hier hebben we ons een uur op vermaakt. Ze hadden een kussen waar de een op moest zitten en de ander erop moest springen waardoor de ander omhoog vloog. Na meerdere mislukte pogingen (ene keer sprong je mis, andere keer gleed je uit en andere keer vloog de zittende niet) hebben we dat opgegeven. Het begon best hard te regenen toen we net gestopt waren, dus zijn we maar naar ons hotel gelopen waar we een rustige namiddag hebben gehad. De meiden zijn rugby gaan kijken, waar ik nog even in het hostel met ons moeder, vader en Lindy heb geskypt! Die avond hebben we weer gegeten op de foodmarket en hebben we onze avond gevuld in een kroegje. S' Avonds had ik contact met Anne (ander oud-klasgenootje) die ik eigenlijk pas met de full moon party zou zien, maar nu ook al op Koh Samui was. Ik ben de avond naar haar hotelbar gelopen om Anne en Michelle (vriendinnetje van Anne) te zien. Het was heel erg leuk om Anne weer te zien! Het was meteen heel gezellig en erg leuk om verhalen uit te wisselen omdat we beide in verschillende landen zijn geweest.

Om 11 uur in de ochtend werden we de volgende dag opgehaald om naar de haven te gaan. We gingen met de boot naar Koh Phangan waar de full moon party's zijn! Aangekomen in ons bungalowtje hebben we eigenlijk weinig kunnen doen door het slechte weer. Noodgedwongen hebben Amy, Jessica en ik maar allemaal lekkere snacks gekocht en hier ons mee vermaakt. Erg vervelend! Die avond was er een pool party. Het begon rustig, maar dit was al snel over. Een groot feest in en om het zwembad. Hier ontmoette we Jenn, Canadian Paul, Daniël en Krudy. Ze kwamen zoals je al leest uit Canada en waren op vakantie in Thailand. Het was erg gezellig! Aan het einde van het feestje waren Jenn, ik en Jessica nog over. Na een nachtduik in het zwembad (infinity pool) van Jenn zijn we naar de 7-eleven gelopen voor je raad het al... Een tosti! De volgende dag kwamen Anne en Michelle aan en ben ik van kamer veranderd omdat ik dit al met hun geboekt had. Die middag hebben we een potje gekaart, het was namelijk weer erg slecht weer. Het was wel echt heel erg gezellig en hebben veel gelachen. In de avond was er de jungle party. We hadden er eigenlijk niet heel veel van verwacht, maar het was erg groots en leek net een festival. Verschillende podiums, entertainment, een grote boksring en nog veel meer te zien. Ook hier was het heel erg gezellig, al was de muziek wat eentonig. Toch een goed feestje! We hebben het niet te laat gemaakt omdat we de volgende dag ook het eiland wilde verkennen met de scooter. Dit hebben we de volgende dag ook gedaan. Het weer was niet heel goed, maar het regende in ieder geval niet meer en dat was heel wat na de vele dagen met regen. Het scooteren was erg leuk! Er waren niet veel dingen te zien, maar de omgeving was erg mooi om te rijden. Het was heel erg groen met veel palmbomen en hier en daar een olifant naast de weg. We hebben heel de middag rond gereden over het eiland en zijn vroeg in de avond nog even terug naar bed gegaan om ons voor te bereiden op het feest!! Na de verf ingekocht te hebben zijn we ons gaan beschilderen en ik moet zeggen dat het best goed lukte. Ik had op straat gezien dat een man een skeletarm op zijn arm had geschilderd en daar had ik "stiekem" een foto van gemaakt zodat ik dit kon kopiëren en ik moet zeggen dat dit goed gelukt is. Na verschillende buckets zijn we naar de full moon party gelopen waar het een groot feest was. Het was zoooo gaaf!! Goede muziek, leuke mensen en iedereen had er zin in. Het was echt zo leuk! Het was dan ook erg laat geworden en met de nodige drankjes hadden we volgende dag wel nodig om bij te komen. Gelukkig was het heerlijk weer en hebben we dit aan het zwembad kunnen doen. De volgende ochtend zijn we naar koh Tao verhuisd. Na een goed hostel gevonden te hebben zijn we weer bij het zwembad gaan liggen. Die avond hebben we een drankje gedaan bij een ladyboy show. De foutste nummers, met foutere dansjes in nog foutere kleding kwamen voorbij, maar het was wel heel leuk en grappig om te zien. Het was echt heel gezellig om met Michelle en Anne te reizen. Had het heel goed naar mijn zin met hun. Ook met de andere twee meiden die hun kenden klikte het goed & was het ook erg gezellig. We zijn voor ons doen vroeg opgestaan (9uur) om te gaan scooteren. Na een grondige inspectie van de scooter zijn we naar het viewpoint van het eiland gegaan. Het was een hele uitdagende rit wat veel concentratie vereiste, maar uiteindelijk zijn we boven gekomen wat de moeite waard was. Er was een klein barretje en een plateau als terras. Je had een heel mooi uitzicht over het eiland dat eigenlijk helemaal groen was op de paar dorpjes na. De rest van de scootertocht was leuk, maar was niet zo mooi als de andere die ik gedaan heb. Als "laatste avondmaal" zijn we met z'n 5e gaan eten bij een Indiër. Heerlijke curry op met een gezellig drankje bij een bar op het strand met verschillende vuurshows. Helaas moesten we de volgende dag afscheid van elkaar nemen. Anne en Mies zijn naar Cambodja vertrokken, Marit en Bente naar Koh Phi Phi en ik ben inmiddels na een lange reis met een nachtboot (op plaatjes zag je mooi stapelbedden met gordijntjes. In werkelijkheid waren het matrassen op een verhoging allemaal naast elkaar met een veel te hard kussen) en 5 verschillende bussen aangekomen in Maleisië. Saskia en ik hebben een paar dingetjes gemist die ik nog wel graag wil zien als het weer het toe laat. Even niet over nagedacht dat het hier regenseizoen is... Oeps!

Ik houd jullie de hoogte!! En nu eindelijk weer 'n verslag met foto's! Al zal dat ook wel even duren, want de WiFi is niet heel sterk ;)

  • 15 Oktober 2014 - 12:34

    Lilian:

    Paulie! weer een super leuk verhaal!! Ben nu alweer benieuwd naar je volgende avontuur! :d Nog veel plezier!! xx

  • 15 Oktober 2014 - 16:46

    Eline Evers:

    Paul! Gaaf! Ik zag al fotos van de full moon voorbij komen. Ik herken mijn weken in Thailand er ook wel een beetje in maar wat zou ik er veel voor over hebben om daar wat langer te zijn, zeg. Zwaar jaloers, haha. Geniet er van, he!

  • 15 Oktober 2014 - 21:54

    Loes:

    Paul,
    Ik heb er weer van genoten van je leuke en gezellige rapportage
    Nog veel plezier en tot hoors maar weer.
    Loes

  • 15 Oktober 2014 - 22:15

    Helma:

    Hoi Paul
    Wat een prachtig verhaal heb je weer geschreven.
    Al weer zo veel gezien,gedaan en meegemaakt,mooi dat je ons ook een beetje laat genieten van al je avonturen.Nog heel veel reisplezier gewenst verder, geniet ervan groetjes Helma.

  • 15 Oktober 2014 - 22:27

    René:

    Mooi geschreven Paul!

  • 16 Oktober 2014 - 09:43

    Mieke:

    Ha Polleke.
    Weer mooie fotos met een goed verhaal.
    Vandaag ben je op de helft van je reis,
    dus geniet er nog maar van.
    maar ik weet zeker dat dat jou wel zal lukken!!!
    Veel reisplezier nog.

    XX Mama

  • 20 Oktober 2014 - 20:04

    Loesje:

    Paullieeee

    Lucky bastard.. ik wil ook terug haha
    wel erg leuk om te lezen hoe jij Thailand hebt beleefd,
    balen van het weer joh :(
    veel plezier (weer) in Maleisië!

    xx

  • 21 Oktober 2014 - 00:08

    Ruud:

    Wat word ik toch elke keer weer jaloers als ik je leuk geschreven verslagen lees. Jaloers omdat je dus elke dag lekkere tosti's eet.. jaloers omdat je zulke supergave dingen meemaakt, maar ook jaloers dat jij daar bent en niet hier! Xx

  • 21 Oktober 2014 - 16:20

    Jan En Sjan:

    Hee Paul,
    We zijn er echt voor gaan zitten, om je mooie verhaal en avonturen weer te lezen.
    Geweldig weer.
    Je Foto's liegen er niet om zo mooi.
    We wachten weer op je volgende verhaal, zo blijven we toch op de hoogte.
    Vele Groetjes
    Jan en Sjan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 Januari 2015

Myanmar

28 December 2014

Noord-Thailand

05 December 2014

Cambodja

18 November 2014

Vietnam

22 Oktober 2014

Maleisië Part 2!
Paul

Actief sinds 23 Juni 2014
Verslag gelezen: 479
Totaal aantal bezoekers 25657

Voorgaande reizen:

23 Juni 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: